Frankfurt Yolları ve Gezmeler

Köln’de uzun aramalarım sonucu sabah 9dan geç veya 1800euros’tan daha az bir dil kursu bulamadığımdan Frankfurt’a gitmeye ve oradaki dil kursuna yazılmaya karar verdim. Normalde a1 seviyesini ogretip bırakan dil kurslarına karşın, a2 seviyesini de öğrenecektik.

Bu güzel beklentilerle aldım biletimi 2. Sınıf vagondan RB treninden (yani yavaş tren). Normalde 1 saat surecek yolculuk 3 saat sürüyordu ve hızlı tren 100euros’un üstündeydi ve vaktim de çoktu (: Tren istasyonu bildiğin mahşeri kalabalık. Her tipten insan. Intihar etmeye çalışan bile vardı. Neyseki o kadar sarhoştu ki; atlayamıyordu. Polis aldı götürdü.

Fakat ilk şok gelmişti; hemen hemen her tren seferi gecikecek yazıyor ve benim trenimin yanındaki 60 dakikalık gecikme yazısı büyük bir bekleyişi başlatıyordu. O süre zarfında birşeyler yiyeyim dedim, kimseye güvenemedim ve diyetimi bozup patates yedim. (Şişmanlıııık alııır götürüüür) Trenim geç gelip yola çıktığımızda tren bomboştu, oturdum ve kulaklığım ile birlikte yolculuk başladı. Saat gece 1 gibi Frankfurta vardığımda beni karşılayan arkadaşımla eve doğru gittik, gider gitmez de uyudum zaten. Yarın gün uzundu. Frankfurt gezecektik.

Sabah geç saatte kalkıp kahvaltıdan sonra 2 hukuçu 1 tıpçı çıktık yola, program belliydi. Nehri tekne turu ile gezip, çakma Köln katedrali olan Frankfurt katedraline (Dom) çıkıp birşeyler yiyip dönecektik. Ilk olarak Dom’a çıkalım dedik. 325 merdiven, 90 metre. Direkt söylüyorum, kilo vermeye birebir, manzara muazzam. Muhakkak çıkın. Akabinde öğrenciye biraz daha ucuzlamış olan tekne turuna gittik. 120 dakika süren tur, Frankfurtu tanıtarak gezdiriyordu. (öğrenci kimlik kartını göster diyorlar fakat incelemiyorlar, ehliyeti göstersem yine yerlerdi yeminlen). Teknede bir suyun (0,5ml) 2,40 euros olduğunu görünce ohaaa demedim değil. Su üretsem daha ucuz resmen. Adam mı kazıklıyorsunuz lan… Neyse tekne turunda tavsiyem, güzel manzara arzusu ile en öne oturmayın. Yanıyorsunuz yolculuk boyu. Şansımıza zaten hava acaip sıcaktı. Öldük yol boyu… Ayrıca sıkıcı.

Dom'dan Frankfurt Manzarası (325 merdiven çıkmış halim)
Anektod : Bu günlerde bir olay  vasıtasıyla birşey öğrendim. ‘Başa gelen çekilir’ sözünü ben; “başa (liderliğe) gelen, liderlikten feragat eder” manasıyla anlıyordum, Allahtan jeton 21 yıl gecikmeli olarak düştü. Rahatım, cahilim. Ama mutlu bir cahil.

Bir arap restaurantında tavuk falan yiyip kalacağım yere döndüm, yarın sabah dil kursu başlıyordu ve heyecan doruktaydı (gram heyecan yok). (Burada ulaşım pahalı malesef) (Köln Frankfurttan kat kat daha gelişmiş ve düzenli – gökdelen hariç-)

Devam edecek… next – 2.Köln Seferinde neler oldu? Bedavaya nasıl köln’e gidilir? Ingilizce almanca karışık cümleler ile bir diyalog nasıl batırılır? Almanlar ne kadar medenidir? ışık festivali nedir, nereden izlenmemelidir? Phantasialand ve trensel maceralar… uuu beybi.

Yorumlar